İstatistik

12 Şubat 2011 Cumartesi

MaeMo + Symbian birleşiyor


Resim: Symbian Maemo+ Meego


Nokia'nın "işletim sistemimiz yanıyor" diye bi haber görmüştüm bikaç gün önce (dh'de) bende bi yorum yapmıştım "Kesin meego'ya geçecekler" diye,ama symbian'nın yok olmasını pek istemiyorum doğrusu,sonuçta 6 yılımı vermişim symbian'a =)
Nokiadan güzel bir haber geldi,meego ve symbian birleşiyor,aslında çoktan birleşmişti Qt ile,ama sonradan yüklenebilen ve 15 mb tel hafızasında yer kaplayan bir bilişendi,çoğu kişilerde bundan şikayetcidi.
Yani bu demek oluyorki,ekstra olarak Qt yüklenmeden,direk olarak uygulamalar symbian ve meegoda çalışabilecek..Ben bu haber çok sevindim diyebilirim,çünkü yakında ticaret yapmayı düşünüyorum ve şuanda üstünde çalıştığım dev oyun projeside Qt ile çalışmakta.
2011 yarısından sonra çıkacak olan Symbian telefonlarda Qt dahili gelecek, ve Symbian^4 Qt+symbian üstüne kurulacak



Kısaca Qt
Nokia'nın Troltech şirketini 2008 yılında satın almasıyla beraber birçok ilke imza attı,fakat bu ilki herkeze duyurabilmeyi başaramadı.Ama artık Nokia'nın işletim sistemlerine dahili olara katacağı Qt artık geliştiricilere tam destek sağlıyor ve geliştiriciler 80 milyon symbian kullanıcıya ulaşabilecek.

Windows, Mac, Linux, Windows CE, Windows Mobile , IPhone , Android, Symbian(3rd/5th/S^3) platformlarında sorunsuz olarak çalışıyor ve tamamen görsel,kolaylıkla uygulamalar geliştirilebiliyor.Dünyada birçok linux kullanan insanların çoğu uygulama geliştirme aracı olarak 2006 yılından beri Qt kullanıyor,yani bu demek oluyorki,binlerce linux geliştiricilerinden sadece %1'lik bir kısmı 1'er tane symbian uygulama geliştireceğini düşünürsek ve bu uygulamaların bilgisayar uygulamalarından farksız oldğunu hesaba katacak olursak,symbian yeniden doğuyor diyebiliriz artık.
bir örnek verecek olursak,symbian desteğini azda olsa önemseyen bir linux qt geliştiricisi,linux için geliştirdiği bir uygulamayı,10 saniyede symbian'a port edebiliyor.

Benim yazdığım GezinGen ve Dinimiz uygulamasını ben istersen 10 saniyede Windows, Mac, Linux, Windows CE, Windows Mobile , IPhone , Android, Symbian(3r

3 yorum:

Adsız dedi ki...

o zaman sen linuxdaki flash player i 10 saniyede symbians60v5 formatına getirsene olurmu bu acaba

SONEDAY dedi ki...

Flash Player'in ayrı bir sdk'sı vardır eğerki Flash 10 Qt ile yazılırsa port edilebilir.

Adsız dedi ki...

cm0102 oyununu nokia 5800 oynayabilkirmiyim bay soneday