İstatistik

16 Ocak 2011 Pazar

Kendi uygulamamızı nasıl geliştiririz?





Çoğu kişinin merakıdır programlama işleri,o merakın peşinden gitmeye kalktıkları zaman karma karışık şeylerle karşılaşırlar,bu karmaşanın adı programlama dilidir.Evet,normal bir programlama bilseniz bile,symbian programlama ap ayrı bir dünyadadır,adıda Symbian C++'dır,bu nedenlede farketmişsinizdir,piyasada ahımlı şahımlı symbian uygulamaları bulunmuyor.Her şirkette bunu göze alamıyor.


Symbian'nın yok olma sürecine girmişken,Nokia'dan diğer işletim
sistemlerine karşı büyük bir atak geldi,onun adı Qt'di.
Kendi uygulamalarımızı yazabileceğimiz,fazla karışık olmayan uygulama geliştirme platformudur.Tabi bundada programlama dili bilmek gerekir,c++..

Fakat programlama bilmedende kendi uygulamalarınızı basit bir şekilde oluşturabilirsiniz
Ne gibi programlar?

-Açıklayıcı ufak dökümanlar(yazı,katagorili)
-İnternet uygulamaları
-Metin araçları
-Yazı yazma araçları
-Kısayol araçları
-Resim gösterme,slyat yapma uygulamaları
gibi birçok uygulamayı kendiniz forms editor ile,signal slot yardımı ile yapabilirsiniz.

Ozaman başlıyalım?

İlk olarak bilgisayarımıza Qt Creator'ü kuruyoruz; indir
QtCreator kurulduğu zaman C:\NokiaQtSDK\Symbian\sis dizininde birkaç tane sis uzantılı uygulama olacak,bunlardan;
qt_installer.sis
qtmobility.sis
s60_5_0_app_trk_3_2_7.sisx
Uygulamalarını telefonumuza kuruyoruz.Hepsini kurduktan sonra,menüde RnD Tools isimli klasör olacak,orada sadece AppTRK uygulaması var bu uygulama telefonumuzu usbden takıp Qt'de yaptıklarımızı denemeye yarar,yüklediğimiz Qt dosyaları ise bilişen nihayetindedir,Qt'de yaptıklarımızı telefonumuzda çalıştırmaya yaramaktadır.

Uygulama geliştirmek için ortamımız tamamen hazır.

devam edecek...

daha fazlası için mobildosya.net 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hocam daha geniş bir anlatım yaparsan çok güzel olur saygılar.

Adsız dedi ki...

ya kardeş ben programlam dilini öğreneyim dedim en azından birini, python başladım bir sitede derslerini buldum ne güzel gidiyordu pat çat bişeler kapmıştım ki bide baktım derslerin arkası kesildi öğle kala kaldım. sonra dedim eniyisi bütün platformlarda geçerli olan java dilini öğreneyim dedim o da arap saçı gibi hiç baş edemedim. bide jdk'sını flan indirdim pc w7 64 bit olduğundan çoğu programı sağlıklı bir şekilde çalıştıramadım. Yani neye elimi attıysam kurudu. şimdi Qtye bakayım dedim onada c++ diyorsun...